PM 1Malaysia akan membawa masuk para pelancong yang akan menguntung dan mengkayakan negara. Para pelancong akan amat tertarik dengan 1Malaysia yang 'baru' nak adakan HAB HIBURAN MALAM. Para pelancong yang semua gelisah dan sakit jiwa akan datang berhibur malam di sini. Malam yang sewajarnya disepikan untuk beribadat akan dihingarkan dengan maksiat. "1Malaysia Maksiat Didahulukan, Pelancong Diutamakan."

Namun apa sambutan rakyat. Kita baca cetusan rasa NGO-NGO di negara kita berdepan karenah PM itu:

PPIM
."Tahniah kerana (kerajaan) berjaya menghancurkan rakyatnya," kata Setiausaha Agung PPIM Datuk Dr Ma'amor Osman sambil menyifatkannya sebagai pengkhianatan kepada pentadbiran perdana menteri sebelum ini, khususnya Tun Dr Mahathir Mohamad.

GPMS
Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Jais Abdul Karim pula menggesa kerajaan memikirkan semula kewajaran tindakan itu kerana ia "punca kepada masalah sosial".

PPMM
..Persatuan Peguam Muslim Malaysia (PPMM) pula mahukan perdana menteri menarik balik rancangan dalam program ETP itu bagi menghormati kedudukan agama Islam di sisi Perlembagaan Persekutuan. "PPMM juga merafak sembah kepada DYMM Yang di-Pertuan Agong agar mempertahankan jati diri kebangsaan yang berteraskan kepada Islam dalam setiap tindakan kerajaan," kata presidennya Zainul Rijal Abu Bakar dalam satu kenyataan. "Kita risau (jika) spa dan disko diperbanyakkan, keupayaan kita untuk membendung masalah sosial bertambah buruk," katanya.

Persatuan Ulama Malaysia (PUM) pula berpendapat, Malaysia tidak sesuai dijadikan hab hiburan memandangkan negara ini diiktiraf sebagai negara Islam.

"Sebagai sebuah negara Islam, kerajaan seharusnya membangunkan industri pelancongan yang memberi peluang kepada pelancong untuk mengenali warisan Islam negara dan melihat masyarakat Islam negara ini yang hidup aman damai dengan kewujudan pelbagai agama," kata setiausahanya Dr Mohd Roslan Mohd Nor.

ILMU
“Secara prinsipnya, pusat hiburan, tidak kira di mana pun ia berada, tidak kira dibina oleh sesiapa pun, selagi ia bercanggah dengan hukum Allah, secara dasarnya ia tetap salah.

“Tetapi soal menegur, itu (hal) antara kami dan pemerintah dan tidak sewajarnya didedahkan (kepada orang ramai),” kata Fathul Bari yang menyertai Umno Jun lalu bagi tujuan “menasihati” pemimpin. Beliau adalah Pengerusi jawatankuasa Ulama Muda Umno (iLMU).

.DPPWP:
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mengingatkan Perdana Menteri dan kerajaan agar mengambil kira faktor perkembangan generasi muda dalam memacu negara.

“Jangan hanya melihat kepada keuntungan semata-mata, aspek pendidikan generasi muda dikorbankan,” kata Ketua Penerangan DPPWP, Fadhil Osman. Sehubungan itu, tegasnya DPPWP membantah sekeras-kerasnya tindakan Perdana Menteri itu.

“Dalam hal ini, DPPWP mempersoalkan apakah PM mahu rakyat Malaysia hidup dengan bercandukan hiburan, hidup dan mati di dalam kelab malam yang bakal bercambah di mana-mana.

“Apakah PM dan kerajaan tidak sedar bahawa pengaruh kelab malam dalam merancakkan industri maksiat yang mendorong perlakuan zina, sumbang mahram, rogol, minum arak, dadah, pelacuran, rogol dan lain-lain lagi?” soalnya.( baca lagi.....)

jagalah+hati-1.jpg katakan-tidak-kpd-maksiat.jpg Benci20Maksiat1.jpg

TPM: Maksiat pemimpin negara akan membenihkan maksiat rakyat. "Setiap kamu adalah pengembala. Setiap pengembala akan ditanya mengenai gembalaannya" Mafhum kata Nabi s.a.w itu menunjukkan tanggungjawab pemimpin. Di negara 1Malaysia kini, pemimpin sengaja membawa maksiat dan menghidangkannya. Para pelancong dialu-alukan membuat maksiat di negara 'Islam Hadhari' ini. Diam para ulama dan cendikiawan Islam bererti NA'AM. Kata Nabi s.a.w "Jika kamu dapati kemunkaran, maka hendaklah kamu ubah dengan kuasa (tangan), jika tidak berkuasa, ubahkan dengan teguran (lisan), jika tidak berupaya juga ubahlah dengan hati, tandanya kamu sudah lemah IMAN"....
Ini beberapa komen diambil dari Blog Tukar Tiub....maaf bang isham...
Botak berkata...

Syabas dan tahniah kepada PM
makin ramailah nanti anak muda yang tak balik rumah dan lepak kat kelab malam
makin ramai suami perut buncit tak kenal jalan balik rumah kerana togok air kencing setan kat kelab malam
makin banyak pula bapak tak kenal anak
makin betimbunlah pelacor melengkapkan peluang 3.3 kerja yang disediakan oleh ETP
makin banyak keperluan kerajaan membuka sekolah remaja bunting seperti di Melaka
makin banyaklah duit haram masuk dalam poket mat kasut kilat yang mengawal kelab malam
makin punahlah jadinya pegangan agama rakyat 1malaysia
makin gumbiralah umno

2010 Oktober 26 22:07

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Membanyakkan kelab malam?
mana perginya ulamak2 umno
mana lidah harusani mana anak noh
mana gst mana eee
mana perkosa mana kimmak
mana pemuda amno mana soi leak
mana sibontot bisol
setuju?
sooookooong?

2010 Oktober 26 22:12

Tanpa Nama Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Ini mesti idea Lakinajib. RM mesti dapatkan banyak2, mahu cari untung dari projek maksiat dan dosa.
40 penyamun sudah bela Lakinajib buat festival fesyen. Musti sudah jadi ssyaitan akhras....
Projek baru ini dijelas secara lantang mengalahkan projek2 di negara2 jiran...
dari maksiat akan muncul jenayah, rauah, dadah, zina dan sudah tentu meraguat maruah agama...

Hidup ETP!!!
Transformasi...! Transformasi...!! Transformasi...!!! menenggelam REFORMASI.
Belang Bini RM semakin jelas...

-ZUNODENG...

2010 Oktober 26 23:06

...
......

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda