Dr Maza: Pengajur Pesta Fesyen Muslim Perlu Pohon Maaf

Mereka yang terlibat dengan penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo, 9 Ogos lalu perlu membuat permohonan maaf kepada umat Islam kerana tindakan mereka itu adalah satu penghinaan kepada Islam, kata bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

“Sama sekali ia tidak Islamik. Penganjur amat salah jika menyangka Islamic design dan Islamic fashion hanya berkaitan dengan penonjolan tulisan yang berunsur Islamik tanpa memahami soal etika dan hukum-hakam syarak,” katanya dalam satu kenyataan. (lihat di sini....)

TPM: Babil. Itu saja perkataan yang sesuai buat orang yang keras kepala, berkepentingan diri, degil dan merasakan dia saja yang betul. Selalunya sifat rakus, tamak, suka memerintah orang lain dan tidak peduli hukum, menambahkan lagi fe'el buruk orang yang babil. Orang yang bernafsu liar begitu wajib bertaubat dan diperbetulkan mindanya. Tapi sayang, kekuatan yang ada padanya membuatkan dia semakin leka dan bertambah babil. Namun mengikut hukum alam maka akan sampai jua ketikanya makhluk itu akan musnah. Kita tunggu lihat...

**Mana Perginya 40 Ulama Dan Tok Mufti tu...?

PERMATANG PAUH, 22 Okt: "Di mana perginya 40 ulama muda Umno dan mana dia mufti yang selalu tangkas mengeluarkan kenyataan bila berlaku sesuatu peristiwa yang menyebelahi Umno," kata Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Yusni Mat Piah.

Beliau menyatakan demikian ketika berucap dalam perhimpunan aman di hadapan Masjid Jamek Permatang Janggus selepas solat fardhu Jumaat tadi.(baca selanjutnya....)

TPM: Kalau tidak ikhlas melakukan sesuatu, maka mudah jelas sifat riya'nya. Ternyata 40 ulama muda Umno yang menjelma tiba-tiba itu sudah hilang hingarnya. Kemana juga suara mufti yang sering senget memberi teguran? Apa 'minhaj' dan 'maqasid' mereka ??

*** Umno Tuduh Bakal Calon PRK Galas Khalwat ???

Tidak sampai 24 jam selepas diumumkan bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Galas, calon PAS Dr Zulkefli Mohamad menjadi sasaran media rasmi Umno - Umno Online - yang melaporkan bahawa beliau pernah ditangkap berkhalwat.

Media rasmi Umno yang memetik laporan beberapa blog mendakwa Dr Zulkefli pernah ditangkap khalwat dengan 'isterinya' sekarang, Ramelah Mat Jusoh. (sila baca karenah ni ....)

TPM: Macam-macam cara permainan politik Umno. Berani mereka buat cereka fitnah demi menangguk undi. Celaka sungguh orang yang sanggup menggalas DOSA FITNAH tanpa mengira hukum dan adab. Penulis cereka yang mahu memburukkan orang lain begini selalunya akan menerima keburukan yang lebih hina. Permainan kotor pihak Umno bila ada PRK, BUKAN SEKALI terjadi, ACAP DAH; sebab itulah Dr Madey pernah menyatakan "Umno sudah busuk hingga ke usus!!"

Firman Allah:ومكروا ومكرالله والله خير الماكرين

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda