Siapa Rahimi OsmanRahimi?

Beliau adalah pembantu Anwar pada tahun 2007 dan 2008 dan dikatakan antara mereka yang juga rapat dengan ketua umum PKR itu semasa PRU12.

Beliau direkrut pada Mac 2007 bagi mengemas-kini blog Anwar, selepas kandas dalam examnya di UIA. Bekas Mahasiswa berusia 25 tahun itu ditempatkan di pejabat PKR di Seksyen 16, Petaling Jaya yang juga dianggotai oleh kakitangan lain seperti Nik Nazmi Nik Ahmad, Sim Tze Tzin dan anak perempuan Anwar, Nurul Izzah - mereka sekarang ini adalah perwakilan PKR.
Nathaniel Tan pula kakitangan yang mengendalikan sebuah lagi pejabat di Phileo Damansara.

Semasa PRU 12, Rahimi semacam menjadi 'superman'. Dari menjaga Anwar hinggalah menjadi posmen menghantar poster ke P Pinang. Ketika itu, Rahimi adalah Setiausaha Politik, Setiausaha Sulit, Pembantu Khas dan Koordinator Politik kepada Anwar. Dia jugalah Presiden Anwar Ibrahim Club (AIC)..


Pendedahan Rahimi Osman tentang akuan bersumpahnya telah mewujudkan cerita baru berkaitan kes liwat DS Anwar Ibrahim dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Beliau telah membuat laporan polis dengan mendakwa Ketua Penerangan PKR, Latheefa Koya dan Ketua Pemuda PKR Kedah Saiful Izham Ramli memaksanya membuat dua laporan bersumpah pada tahun 2008. Akuan bersumpah itu katanya, dipinda isinya untuk memalit dan memfitnah PM, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor dalam konspirasi terhadap Anwar dalam kes liwat tersebut. Rahimi pada mulanya adalah seorang sukarelawan. Kemudian beliau mengurus semua temu-janji Anwar khasnya ketika tempoh PRU12 kerana semua pembantu lain sibuk dengan kempen.

Rahimi adalah rakan sekolah Mohd Saiful Bukhari Azlan, di SMK Damansara Utama. Rahimi dikatakan orang yang memperkenalkan Saiful kepada DSAI. Hal itu pernah didedahkan Saiful semasa perbicaraan kes liwatnya itu. Malah, nama Rahimi disebut sebanyak dua kali pada perbicaraan berkenaan. Saiful juga pernah mengaku bahawa Rahimi ada menghubunginya untuk berbual dalam Mac 2008 sebelum pilihan raya umum itu.

Rahimi dan Saiful letak jawatan bersama?

Saiful pernah memberitahu mahkamah, pada pagi 27 Jun 2008, dia ada hantar e-mel kepada Anwar memberitahu perletakan jawatannya berkuat serta merta beralasan kerana dua sebab iaitu beliau tidak berdisiplin ekoran selalu datang lambat ke pejabat dan kurang kelayakan.

Rahimi juga mengambil langkah sama meletakkan jawatannya dengan alasan bagi menumpukan bisnes keluarga.

Apa sebenarnya yang berlaku sehingga kedua-dua pegawai Anwar itu meletakkan jawatan ?

Saiful memberitahu Mahkamah Tinggi, Rahimi Osman mengatur pertemuannya dengan bekas S/U Politik Anwar, Ezam Mohd Nor pada lewat malam, 27 Jun 2008, di tempat persinggahan Plaza Tol Rawang. Turut bersama Saiful dan Rahimi adalah bapa saudara Saiful, Tuah Mohamad Ali.

Ezam pula ketika hadir di Mahkamah Tinggi untuk sesi pengecaman pada Mei lalu memberitahu media, sebelum ini dia tidak kenal langsung Saiful Bukhari sehingga lah ke tarikh pertemuan itu.
Ezam memberitahu bahawa dia berada di Larut Perak dalam satu program ceramah politik. Selepas ceramah, dia menerima panggilan telefon daripada Rahimi. Di dalam perbualan dengan Rahimi itu, Rahimi menyebutkan Saiful sudah 'kena' (liwat), jelas Ezam.

TPM: Pihak PKR Pusat berpendapat bahawa Rahimi Osman, bekas pembantu DSAI telah berbohong dalam laporan polisnya yang mendakwa beliau dipaksa membuat surat sumpah. (sila baca...) Pengakuan Rahimi osman dalam akhbar Suara Keadilan, seorang lagi “bell boy” yang membantu Anwar ketika semua staffnya mengambil bahagian dalam PRU12 baru2 ini. seperti yang dilaporkan, rahimi mengesahkan dia mengetahui kelibat musang ini dan mempunyai bukti2 kukuh untuk membuktikan bahawa kes ini mempunyai mala fide. Rahimi Osman adalah sahabat baik kepada Saiful musang. laporan2 internet melegarkan bahawa mereka akrab dari sekolah lagi, terpisah seketika, dan kembali bersatu tatkala semua sibuk berperang. ( baca lagi....)

Rahimi Osman, dikatakan bermula daripada seorang anak muda yang tiada hala tuju dan certificate, diberi kepercayaan membantu pejabat Anwar tatkala sibuk PRU12. Kisahnya berakhir dengan kereta mewah siap dengan dreber. Berbaju mahal siap dengan kafling. Sekali pendang, Rahimi lebih “berjaya” daripada DSAI sendiri. Dia lebih “berjaya” daripada semua yang pernah bekerja dengan Anwar.

Maka kita tidak hairan nanti, akan ada orang yang amat rapat dengan DSAI ini membawa pengakuan baru bahawa dia juga pernah beberapa kali diliwat DSAI dan mendapat bayaran sekian, sekian. Modal baru buat media pro Umno-BN akan dapat kita baca/dengar nanti, apatah lagi bila dekat PRK Galas, Kelantan.

Mutakhir: Naib Presiden PKR R Sivarasa pula berkata, pihaknya mengesyaki ada pihak lain di belakang Rahimi.

"Ada tangan di belakang dia yang merancang episod baru ini? Itu akan kita ceritakan. Itu akan jadi bab kedua dalam beberapa hari lagi. Kami akan beritahu," kata Sivarasa masih berteka-teki.(
baca di sini...)
. SEKIAN

.


0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda