Ucapan Presiden Umno DS Najib Razak di perasmian persidangan agung Umno di PWTC semalam, yang menyebut: "Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!" membayangkan mimpi ngeri pemimpin Umno untuk menghadapi kebangkitan rakyat dalam PRU13 nanti. (ucapan Najib seterusnya...)

Najib perlu sedar bahawa Malaysia bukan harta pusaka Umno BN yang telah diwasiatkan melalui Amanah Raya, tetapi ia adalah hak rakyat untuk menentukan kepimpinan di negara ini melalui pilihan raya.

Apakah maksud ucapan Najib “walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!”. “Apakah kalau BN tidak mendapat suara majoriti adakah mereka tidak mahu menyerah kuasa juga? Demokrasi apakah ini?” soal Ketua Penerangan PAS Pusat, Ust Idris Ahmad.

“Mereka membayangkan apa akan terjadi kepada rumah banglo mewah mereka, kereta mewah mereka dan perniagaan mereka jika kerajaan BN jatuh.

“Sebenarnya mereka bukan takut rakyat tidak boleh makan, bukan takut hak Melayu akan hilang. Kerana selama ini pun mereka tidak pedulikan rakyat,” ujarnya. (baca lagi....)

badawi najib rubbing nose


Betul ke ada orang kata Umno kita ni makin busuk???
TPM: Kah...kah...kah.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda