**

Rakyat hendaklah menjauhi Umno kerana ia sering dibuktikan menggadai kepentingan bangsa sendiri demi menjaga kepentingan diri dan cita-cita politiknya, begitu pendapat Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.( sila baca...... ) Hak milik dan kepentingan bangsa Melayu selaku tuan asal tanah aiar ini telah digadai dan disalahgunakan.J

Jadi tidak hairanlah jika hak milik bumiputera Melayu semakin menguncup dalam semua perkara: bidang ekonomi / tanah, sosial / budaya, politik / kuasa, bahasa dan agama sekalipun. Walau pun pelbagai kemajuan atau pembangunan dibuat oleh Umno-BN, mereka yang mendapat faedah besarnya ialah para pemimpin dan kroni mereka. Cebur saja dalam politik, para pemimpin Umno mula mendapat gelaran, status untuk mendapat kuasa dan kekayaan.

Bila terdapat golongan atau individu yang juga berbangsa Melayu mahu menegur, memperbaiki malah menentang segolongan pimpinan Umno; mereka akan menuduh golongan /individu itu sebagai pengkhianat bangsa dan negara. Mulalah mereka menggunakan media massa buat mengutuk dan membalas balik teguran itu sambil mengajak semua rakyat membenci golongan dan individu itu.

Terlalu panjang untuk disenaraikan semua kebejatan tindakan pemimpin-pemimpin Umno itu sejak merdeka hingga kini. Amat menyedihkan, satu demi satu hak dan kepentingan bangsa Melayu menjadi pupus sementara itu mereka dan kroni semakin kaya.

Kini kita ditala dengan kenyataan terbaru Perdana Menteri merangkap Presiden Umno Datuk Seri najib Tun Abd Razak bahawa orang-orang Cina bukanlah pendatang ke negara "Tanah Melayu @ MALAYsia" ini ( sila baca.....). Jadi siapa sebenarnya bumiputera, siapa peribumi, siapa warganegara, siapa orang asal, siapa orang asli dan siapa pula orang Melayu. Hari ini PM kata orang-orang Cina bukan pendatang kenapa pula? Orang India? Di mana buku sejarah? Di mana PERKASA? Lucu tetapi menyeramkan!

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda