KOTA BHARU, 19 Okt - PAS Kelantan mencatat sejarah besar sempena genap 20 tahun pemerintahan apabila berjaya memiliki bangunan empat tingkat yang pernah dijadikan pejabat Umno Bahagian Kota Bharu.

Maruah Umno Kelantan sekali lagi tergadai kerana bangunan milik Umno Kota Bharu itu kini menjadi milik Dewan Pemuda PAS Kelantan.

Bangunan ini pernah terbengkalai beberapa tahun, berjaya disiapkan bekas Ketua Umno Bahagian Kota Bharu, Datuk Zaid Ibrahim.

Dewan Pemuda PAS Kelantan membeli bangunan berkenaan dengan harga RM4.5 juta.

Majlis penyerahan geran hak milik oleh Zaid telah dilakukan tengah hari tadi di Gua Musang sempena kempen pilihan raya kecil Dun Galas.( Baca lagi di sini...). Puncak bangunan yang tersergam itu boleh dilihat dengan jelas dari jambatan Sultan Yahya Petra pada waktu malam.

TPM: Alhamdulillah ... akhirnya Pemuda PAS Kelantan ada bangunan sendiri... dah sampai masa mereka ni boleh dok baik-baik dan boleh berbincang dalam suasana yang lebih baik...

Sepatutnya dah lama mereka ni miliki bangunan sendiri... sebab mereka berjuang dengan ikhlas untuk Islam dan rakyat sambil mengumpulkan dana untuk beli bangunan sendiri. Memang gah Pemuda Pas Kelantan. Syabas. Lepas ni insyaAllah ... Umno akan gadai bangunan PWTC .. selepas kalah dalam PRU 13 nanti.. Bajet 2011 tu mereka nak buat bangunan Wawasan Merdeka 100 tingkat, untuk apa? untuk songlap duit PNB sebanyak 2 billion.........

**********

Dengan ‘tertawan’nya bangunan Umno Bahagian Kota Bharu yang kini menjadi hak milik Dewan Pemuda PAS Kelantan, diharap ia menjadi simbolik untuk ‘menawan’ Putrajaya nanti..(baca lagi....)





0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda