Maklumat terbaru yang diperoleh..

Isu berkaitan sumpah laknat budak Saiful Bukhari yang berlangsung di Masjid Wilayah Persekutuan tempoh hari dan kemudiannya telah dijadikan modal besar oleh UMNO/BN untuk kempen undi PRK P44 Permatang pauh sampai ke kemuncak, bila Sdr Ramlang Porigi yang hadir menjadi saksi peristiwa sumpah laknat telah berada di lokasi Permatang Pauh memberitahu perkara sebenar berhubung sumpah laknat itu.

Beliau muncul di pentas kempen PKR demi ikhlas membersihkan namanya.Tanpa paksaan sesiapa atau berkepentingan apa-apa. Susulan tindakan berani dan ikhlas sdr Ramlang seolah2 mencabar 'kempen' sumpah laknat budak Saiful. Tindakan drastik itu menyebabkan pihak Umno/BN kepanasan lalu seorang menteri di JPM yg bertanggungjawab dgn hal ehwal agama khususnya di WP telah bengangnya dikatakan mengarahkan agar sdr Ramlang Porigi segera dibawa keluar dari Permatang Pauh dan pulang ke KL dengan sebuah kereta Pajero yang dibawa khas dari Jawi yang diketuai seorang ustaz selaku seorang pegawai penguatkuasa.

Hal ini berlaku bila menteri tersebut mengetahui mengenai perkara itu (ttg sdr.Ramlang di pentas PKR), maka beliau telah segera mengarahkan agar membawa balik sdr Ramlang yang masih di Permatang Pauh untuk membuang undi hari ini.Jika memang betul Sdr. Ramlang sudah dibawa ke KL,ertinya satu undi beliau sudah hilang. Haknya sebagai pengundi dinafikan oleh BN/UMNO demi kepentingan fasik mereka.

Semalam, menteri berkenaan mencari Pengarah Jawi berhubung perkara itu,namun tuan pengarah tidak ada di KL kerana menghadiri Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa yang berlansung di Terengganu. Sebagai plan B, maka dikatakan beliau menemui Mufti WP agar mengeluarkan kenyataan menyokong tindakan Saiful Bukhari bersumpah laknat. Semua ini adalah satu tindakan segera berunsur kempen terakhir menjelang pilihan raya Permatang Pauh.Satu lagi tindakan konspirasi Umno/BN yang tidak wajar dan menggadai maruah pihak lain deni mencapai matalamatnya.

Ini adalah berita mutakhir dari sumber dalaman kita di KL yang amat wajar disebar segera.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda