Panas iklim Permatang Pauh dah menurun. Hasil manis kejayaan DS Anwar Ibrahim mewarnai seputar kawasan asal beliau. PR Kecil P44 Permatang Pauh berlangsung sudah walaupun dilaporkan terjadi berbagai 'kisah tidak diingini' oleh orang2 BN/Umno yang sangat baik dan jujur itu.

Bermula pemimpin2nya, pemuda2nya, putera2nya, puteri2nya dan para penyokongnya banyak menghabiskan tenaga, suara dan jutaan RM hingga lahir berbagai cereka tuduhan; namun para pengundi telah memilih dan dapat menilai hari ini 26 Ogos 2008, hari malang bagi BN/Umno.

Sehari sebelum penamaan calon, budak Sayfool 23 tahun membuat sumpah laknat di Masjid Wilayah Persekutuan KL ingin meyakinkan yang duburnya diliwat sekali dengan paksaan oleh DSAI seorang warga emas. Dia sebelum ini mengatakan diliwat 7-8 kali. Kali ini bersumpah dengan menyebut nama Allah 3X (sekali wata'alahi) sambil memegang kita suci di tangann kiri, hanya diliwat sekali saja; hal2 lain akan dibagitau di mahkamah. Keadaan ini kata orang didalangi oleh puak tertentu bagi menguatkan laporan polis si Sayfool tu. Keadaan ini juga 'konon' boleh memucatkan DSAI dan pengundi2 Permatang pauh.

Bencana onaran BN/Umno merebak lagi dengan hanya kata2 cadangan TS Khalid MB Selangor agar UITM diberi peluang 10 peratus kepada pelajar2 bukan Melayu. Geger media perdana TV dan surat2 kabar milik kuncu2 mereka. Digunakan isu TS Khalid-UITM ini bekalan baik baik BN untuk isukan di PRKecil Permatang Pauh.

Keadaan bertambah geger bila beberapa orang EXCO Perak dari PKR telah ditahan-siasat BPR kerana kes 'rasuah'. Bagi MB Perak dan EXco2 berkenaan menganggap itu satu lagi rencana jahat untuk merosakkan Kerajaan Negeri Perak dan sudah tentu menjadi isu panas menjelang PRKecil Permatang Pauh.

Namun kewujudan sdr Roslang Porigi di atas pentas PKR benar2 mengejutberukkan pihak Datuk Aris Shah, pemimpin2 BN dan kuncu2 yang sewaktu dengannya. Isu si Sayfool bersumpah laknat tenggelam di bumi permatang. DS TPM juga ikut bersumpah menafikan tidak terlibat dengan pembunuhan malah tidak mengenali wanita Mongolia yang kena letup di rimba Malaysia itu. Mantan MB Perak DS Tajol Rosli juga ikut bersumpah tidak sikitpun berniat/ terlibat dengan penahanan beberapa orang EXco Perak oleh BPR. In the name of God ( sambil senyum), wallahi, wabillahi, watallahi katanya dia tidak terlibat langsung. Bulan kemerdekaan ini masing2 nak merdeka, mempertahankan dan melepaskan diri dengan sumpah2.

Kisah wartawan dikasari orang2 PKR, kekacauan dilakukan orang2 PKR, ugutan dari orang PKR, bom palsu jam 11 malam di pondok Puteri Umno pun gara2 buatan orang PKR, merosakkan poster BN juga buatan orang2 PKR, menghalang orang keluar mengundi pun orang2 PKR tah apa2 lagi keberanian dan kejahatan penyokong2 DSAI orang PKR diberitakan melalui TV dan akbar2 milik BN/Umno. DS Najib mengatakan inilah suasana kempen yang paling ganas di dalam sejarah pilihanraya Malaysia, dilaporkan berlaku 71 jenis kekasaran mengikut diari pihak polis.

Berani2 dan jahat2 bebenor orang PKR/pembangkang ni. Baik2, jujur2 dan ikhlas2 bebenor orang BN/Umno ni, malah pihak ini ada menghulur /berbahagi bantuan dan RM /cekbank (maaf bukan rasuah ni) untuk masjid, madrasah, orang2 tua/miskin dan pengundi2 di Permatang Pauh. Baik bebenor mereka, murah hati sungguh dengan penduduk Permatang Pauh yang paling daif di bumi Malaysia waktu ini.

Jangan lupa untuk seluruh rakyat Malaysia, harga minyak turun serta merta 15 sen tu tiada kaitan dengan PRK Permatang Pauh no! Tiada kaitan politik, saja baik hati PakLah hadiah sempena menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia 51 tahun. Janji nak turunkan pada 1 september 2008. Tak apa lagi cepat lagi baikkkk... terima kasih DS Kak Wan Azizah.

Kini, hasilnya... terimalah keputusan /pilihan rakyat di kawasan tersebut dengan bebenornya setelah dua kali mereka mengundi dalam masa 5 bulan.

Keputusan resmi PR Kecil P44 Permatang Pauh ialah:
Parti Keadilan Rakyat (PKR) - DS Anwar IBrahim -31,195
Barisan Nasional (BN) - Datuk Ariff Shah -15,524
Parti Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM)- Hanafi Mamat -92 (Hilang RM taruhan).
Undi Rosak -447
Majoriti - 15,671
(DS Wan Azizah 8 Mac 2008 -13,398)

Kita bersyukur. Semoga fenomena ini akan mereformasikan keadaan yang ada ke arah yang lebih baik bagi iklim Malaysia. Negara bagus dan Tuhan Maha Pengampun...Insya Allah.

Tahniah DS Anwar Ibrahim, anda sudah memiliki sebuah kerusi mewakili rakyat selaku YB di Dewan Parlimen dan merangkap Ketua Pembangkang nanti. Anda sudah berupaya melangkah dan menjengah pentadbiran di Putrajaya.

Tsunami kedua menimpa BN/Umno dan Khairy Jamaluddin kena menyimpan cangkulnya untuk nanti mengorek kuburan sendiri di Rembau.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda