Barisan Nasional dengan bangganya mempertaruhkan mantan MB 22tahun Negeri Sembilan Tan Seri Mohd Isa Abdul Samad, 59 sebagai calonnya untuk mempertahankan kerusi N31 Dun Bagan Pinang pada 11 Oktober nanti. Beliau adalah Ketua Perhubungan Umno Bahagian Teluk Kemang. Tan Seri Muhyiddin Yasin selaku Timbalan Presiden Umno telah mengisytihar 'personaliti popular' kehandak rakyat Bagan Pinang itu. Katanya sebab 1Malaysia maka 'rakyat didahulukan' dan TS Isa dipilih!

Beliau yang dikontroversikan oleh hukuman gantung keahlian 3 tahun oleh Badan Disisplin UMNO akan dicabar oleh usahawan muda dari PAS merangkap Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan Zulkefly Mohamad bin Omar, 45 tahun.

Presiden PAS Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang telah mengisytiharkan Zulkifly adalah calon paling sesuai untuk PRK itu. Kepimpinan PAS, tegas Haji Abdul Hadi sebulat suara memilih Zulkefly bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang.(baca...)
Hari penamaan calon ialah 3 Oktober 2009 dan hari mengundi ialah pada 11 Oktober nanti. Pihak Pas mengharapkan pihak tertentu prihatinkan keadilan dalam mengendalikan undi pos pihak polis dan peti undi pos di kem tentera Port Dickson nanti. (disini dan di sini...)

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda