Pas untuk semua

TAHNIAH KEPADA PAS. Tahniah buat YB Hj Salleh Man wakil rakyat baru di kawasan DUN N11 Permatang Pasir. Keputusan bergaya berpihak kepada Parti Islam SeMalaysia. Berjaya mempertahankan kerusi dalam pilihan raya kecil yang berdepan dengan Barisan Nasional 1Malaysia adalah menakjubkan. ( lihat di sini...) dan (baca di sini...)

Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia yang sekali lagi memilih 'hari berkerja' untuk rakyat tempatan membuang undi semacam punya niat karenah tertentu. Beberapa tegahan dan pantang larang baru juga semacam sengaja diwujudkan buat menekan golongan terbabit dengan kempen pembangkang. Peranan media arus perdana milik UBN sangat ligat memapar kelemahan kepimpinan parti pembangkang PR khususnya PAS. Majlis Fatwa Kebangsaan juga ikut berfatwa tiba-tiba tentang syurga neraka.

Seperti biasa juak-juak BN menabur harapan besar 'yakin menang'. Cuma tidak kedengaran projek 'mee segera' dan janji jambatan. Ketua Penerangan UMNO saja yang berkokok: Permatang Pasir akan jadi anak emas kalau diberi peluang menang! Takut sangat PAS akan menang berganda, Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin terus menuding jari ada 3000 lebih 'pengundi hantu' dibawa masuk oleh parti lawannya. Pehhh.

Ramadhan tahun 2H, tentera Islam 313 orang berjaya mempertahankan Madinah dari serangan musyrikin 1000 orang lebih di Badar. Perang di Uhud pada Ramadhan tahun 4H, sekali lagi Madinah Rasulullah dan sekutu muhajirin dan ansar berjaya mempertahankan Islam; kali ini 4hb Ramadhan 1430H bersama 25 Ogos 2009M Parti Islam Se Malaysia (PAS) berjaya mempertahankan kerusi DUN N11 Permatang Pasir dari cerobohan Barisan Nasional yang serba canggih, sombong dan auta.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Kini YB Permatang Pasir

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda