1Malaysiaku:

2Ogos09- Seperti yang diagakkan, media arus perdana mencanangkan perhimpunan anjuran GMI semalam..Gagal! Kehadiran diberitakan hanya 5-6 ribu sahaja. Itu bilangan oleh pihak yang punya sebelah mata tetapi ada dua mulut serta tidak pandai mencongak! Selagi tiada keadilan, selagi itulah rakyat memberang.

Pihak polis berjaya menyekat perhimpunan menuju Istana Negara. Ramai ditahan termasuk pemimpin parti pembangkang. Perhimpunan aka tunjuk perasaan @ demonstrasi itu dituduh menyusahkan masyarakat, mengganggu ketenteraman, merugikan ekonomi dan menyedihkan suasana. Itu yang digemburkan oleh RTM pada kaca TV dan corong radio.

Walau apa pun, kerajaan (baca: Najib) tidak boleh memandang remeh sebab kejadian itu berlaku pasca 100 hari beliau bergembira menjadi Perdana Menteri. Banyak lagi barah dan bisul yang belum berubat sementara badan masih demam pasca PRU1 dan PRK-PRK hingga ke Manek Urai baru-baru ini. Barisan Nasional tidak wajar kecundang secara bersusun pada PRK, nanti akan dikatakan orang besar kemaluannya.

Setiap agenda selepas ini pihak kerajaan BN tidak boleh sewenang-wenang mahu bertindak. Tidak semua kehendak semua jadi, tidak semua kemahuan semua dapat! Penyakit mereka sesama Umno dan sesama BN pun masih berdenyut-denyut. Fenomena politik di negeri Perak dan negeri Terengganu masih memerluka penawar mujarab. Jika tidak ia akan cepat merebak semudah selsema babi aka Influenza A H1N1!!!

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda