Ahli Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir YB Dato' Hamdan Abdul Rahman meninggal dunia awal pagi hari ini di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur.

Menurut Ustaz Salleh Man Pesuruhjaya PAS Negeri P Pinang, jenazahnya akan di bawa balik ke Pusat Khidmat DUN yang menjadi tempat tinggal sewaan beliau setelah memenangi DUN tersebut pada PRU ke 10 dulu. Almarhum telah seminggu berada di IJN untuk menjalani rawatan susulan akibat kesakitan di bahagian jantung kembali setelah menjalani pembedahan sebelum pilihanraya umum ke 11 tahun 2003 di Hospital Besar P Pinang.

Pada Pilihan raya ke 12 lalu beliau sekali lagi menang besar mengalahkan calon Barisan Nasional (BN) sekaligus mengekalkan kemenangan tiga penggal berturut-turut bersama Ahli Parlimen Permatang Pauh, DS Dr Wan Azizah Wan Ismail. (baca seterusnya di sini....)


  • Takziah buat keluarga almarhum, semoga Allah mengampuni dan merahmati almarhum Dato' Hamdan; serta melimpahkan kasih sayang-Nya buat beliau. Alfatihah.
Belum reda lagi iklim panas di Manek Urai, sekali lagi rakyat akan geger dengan suasana pilihanraya kecil berikutnya di Permatang Pasir (baca....) Begitulah adat di negara yang mengamalkan demokrasi bagi memilih pemimpin. Mengundi lagi.

1 Response so far.

  1. It’s delightful that you are getting ideas from this post as well as from our conversation made at this place.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda