Bukan Arumugam Saja Jadi Exco 11 Bulan Tapi Ramai Lagi Menteri BN~~DetikDaily

Komentarwarismegat writes "Arumugam tak keseorangan jadi bekas Exco kerana meletak jawatan disebabkan ugutan dan mainan kotor UMENO/BN tapi lebih ramai juga menteri UMENO/BN yang digugurkan oleh bos baru mereka yang memang tak berkenan nak lantik semula mereka untuk jadi menteri. Letak jawatan kerana maruah tapi kena gugur memang jatuh maruah. fikir-fikirkan lah...

kesiannyer mereka...



by: http://dppnkedah.blogspot.com/

TPM: Selepas setahun PRU12, mereka dilantik oleh Perdana Menteri ke 5 DS Abdullah selaku menteri2. Sesudah PAU, DS Najib menerajui parti @ Presiden Umno serta pemimpin negara sebagai Perdana Menteri kedudukan telah berubah; menteri2 bertukar ganti dan digugurkan sebahagiannya. Jadi hanya setahun menjawat menteri, mereka tersingkir dari Barisan Kabinet Malaysia. Ape2 aje lah Labi. Sekali air bah sekali pantai berubah!
"

2 Responses so far.

  1. Salam..
    Rasanya tak berapa kena kalau kita kata "Pengguguran Besar2an menjatuhkan Maruah Orang"... Ini kerana ;

    1. Jawatan tu bukan utk selamanya. Dah takde kualiti kerja & terpalit dgn isu2 negatif, gugurlah..

    2. Sememang dah trend bila kepimpinan berubah, dia akan cari yg sebulu dgnnya.

    3. Kalau begitu, takdirnya selepas pilihanraya..septutnya Exco2 kerajaan Kelantan (atau Kedah atau Selangor) yg kurang dpt melaksanakan amanah, digugurkan...adakah itu akan menjatuhkan maruah mereka?

    Kesimpulan....Jangan kerana kita pembangkang, apa saja yg kerajaan pusat buat kita nak bangkang....kdang2 kena positif thingkng jugak..

  2. Sdr Bulan, harapan moga Ustaz Jamil dapat memberi jasa bakti utk islam dan rakyat.
    Sdr. Anony,setuju juga ngan anda namun sebahagian yang digugurkan masih boleh dipakai, tapi sbb gagal dlm pemilihan. Yg diganti adalah yang berjaya dalam pemilihan walau bukan MP. Sebahagian lagi yang kalah dalam PRU12 seperti DS Koh Tsu Koon (Presiden Parti Gerakan), DS Sharizat Jalil (Ketua Wanita bukan MP n kalah dlm PRU12), Datuk Awang Adek Husein (bukan MP menang MT) dan ada yang kalah dalam pemilihan PAU seperti Datuk Mukhriz Mahathir (tewas Ketua Pemuda Umno). Sudah tentu mereka itu akan dilantik senator.

    Ketua2 sayap Umno yang terpilih pada PAU telah dilantik ke kabinet baru kecuali Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda Umno. Ketua Wanita DS Shahrizat Jalil dilantik sebagai menteri, Ketua Puteri Datuk Rosnah Rashid Shilin malah Naib Ketua Pemuda Umno, Naib Ketua Pemuda Datuk Razali Ibrahim. Khairy?

    Mebi itulah yg boleh menjatuh maruahseseorang dlm karier politiknya.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda