Assalamualaikum,

Kepada semua sahabat yang membaca blog ini yang belum Islam, saya menyeru tuan-puan supaya memeluk Islam. Untuk memeluk Islam senang sahaja. Tuan-puan isytihar dengan menyebut:
لا إله إلا الله
Transliterasi: La ila ha illal lah
Terjemahan: Tiada tuhan melainkan Allah

محمد رسول الله
Transliterasi: Muhammadur Rasullullah
Terjemahan: Muhammad itu pesuruh Allah
Untuk menjadikan ia lebih formal, sedikit penambahan diletakkan di awal perkataan tersebut:
أشهد أن لا إله إلا الله
Transliterasi: Asyhadu al la ila ha illallah
Terjemahan: Aku naik saksi bahawa tiada tuhan yang disembah melainkan Allah

أشهد أن محمد رسول الله
Transliterasi: Asyhadu anna Muhammadur rasulullah
Terjemahan: Aku naik saksi bahawa Muhammad itu pesuruh Allah
Apabila anda menyebut kalimat-kalimat tersebut dengan penuh kesedaran dan dengan penuh rela, anda telah memeluk Islam.
Apa yang saya janjikan kepada tuan-tuan?
Saya tidak menjanjikan apa apa kepada tuan puan, Tetapi Allah menjanjikan syurga kepada tuan-puan.

Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh mereka itu adalah sebaik-baik makhluk.(al-Quran: Surah al-Bayyinat:7)

Balasan mereka di sisi Tuhan mereka ialah syurga 'Adn yang mengalir di bawahnya sungai-sungai; mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Allah ridha terhadap mereka dan mereka pun ridha kepada-Nya. Yang demikian itu adalah (balasan) bagi orang-orang yang takut kepada Tuhannya.(al-Quran: Surah al-Bayyinat: 98:8)

Mudah-mudahan posting ini jatuh ke sanubari tuan-puan dan dapat hidayah dari Allah.





0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda