Presiden MCA, Datuk Chua Soi Lek telah mengalami tekanan dan gangguan mental lucahnya serta "Islamophobia" yang parah.

Hal ini berlaku akibat beliau telah membuat rujukan yang lemah dan mentah mengenai Islam dan penganutnya apabila hanya menjadikan tulisan Syed Akbar Ali (Malaysia and the club of Doom) sebagai asas study casenya. Inilah juga akibat gambaran Islam yang juling dan punya virus oleh Syed Akbar Ali. Chua tidak pula merujuk kepada para alim ulamak atau cendikiawan Islam yang muktabar.

Sangat keterlaluan apabila Chua Soi Lek telah membuat kesimpulan bahawa negara-negara yang majoriti ummat Islam lah banyak mengamalkan rasuah. Di manakah Chua mendapat kayu ukur demikian? Ini sudah tentu kesan beliau berada di dalam BN bersekongkol dengan Umno yang gagal memeperkenalkan Islam di samping Umno bertungkus-lumus berasuah/politik wang dsbnya bukan bertungkus-lumus menghapuskan rasuah. Di kalangan UBN gejala itu berleluasa secara nyata tanpa segan silu, hanya melintas dari celah paha mereka.
Kenyataan Chua Soi Lek ini adalah publisiti murahan yang mahu menarik pandangan tumpuan rakyat kepada MCA dan kepada wajah beliau selaku pemimpin MCA mengalami penyakit kronik yang memecah belahkan parti dan menerima penghinaan bera

TPM: Nampaknya Soi Lek sudah tidak yakin kepada Umno kerana dia pun tahu sememangnya Umno hanya menggunakan Islam semata-mata hendak mengimbangi pengaruhnya dengan PAS. Dia perlu sedar bahawa Umno seperti MCA juga yang mengamalkan dasar perjuangan sempit iaitu perjuangan bangsa. Berbeza dengan perjuangan PAS yang bersifat universal kerana dasar Islam itu sendiri yang bersifat demikian.

t.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda