Pengakuan Ketua Putera Umno merangkap AMT Umno Datuk Abd Azeez Abd Rahim bahawa dia dipukul, disepak dan diterajang oleh 9 orang PAS mengejutkan situasi suam pagi, hampir jam 10.00 masa penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil N31 Dun Bagan Pinang. Beliau dikatakannya telah mendapat 'kemalangan' itu ketika melalui 'kawasan penyokong' PAS bersama Datuk Ismail Sabri Yaakob. Azeez telam membuat laporan polis dan telah mendapatkan rawatan di Hospital Besar Kuala Lumpur. Namun yang peliknya ialah Datuk Ismail Sabri tidak pula 'dibelasah' malah beliau tidak pun memberi apa-apa komen. Senyap hingga kini.

Nasi telah menjadi bubur. Berita Abd Azeez dibelasah telah kecor. Nama beliau semakin mashur dan mengisi hampir semua madia massa. Parti pembangkang PAS yang akan berentap dengan BN di Bagan Pinang dikaitkan sebagai parti ganas dan tidak Islamik. Pengulas-pengulas amatur dan profesional politik tanah air tidak kering mulut menjaja 'keganasan' penyokong PAS dan 'terus menyatakan kasihan belas' kepada Azeez. Ada yang mengatakan kenapa 'tok guru' tidak menasihati anak-anak buahnya yang ganas memukul orang-orang baik UMNO-BN tu.

Adapula yang mengatakan Datuk Abd Azeez sengaja mencari publisiti murahan sebagaimana dia pernah berbuat perkara yang sama semasa PRK kawasan parlimen Kuala Terengganu lalu. Maka atas lakonan Azeez yang 'hebatolol' itu, dia layak diberi gelaran Pelakon Lelaki Terbaik!

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda