Kepala babi diletakkan di surau Akademi Islam, Universiti Malaya pagi ini? Kerja jahat berunsur fitnah besar dan berunsur hasutan ini merupakan cabaran kepada AIUM, semua mahasiswa khasnya dan umat Islam umumnya. Isu yang cukup mencabar kita ini wajib ditangani secara serius oleh kita semua. Dan kita amat simpati dengan fenomena yang terjadi di surau AIUM itu.

Ini adalah perbuatan khianat. Perbuatan khianat ini rasanya tidaklah bersifat perkauman tetapi bersifat fitnah kepartian. Kepala babi yang yang dibelah dua, diletakkan di atas bendera PAS, yang tertera PAS + PMI . Simbolik yang ingin menerangkan bahawa, PMI + PAS = BABI. Rasa seperti ingin mengalir air mata dan tercabar yang amat sangat kerana AIUM, rumah Allah dan umat Islam dihina sedemikian rupa.

Siapa yang melakukan perkara ini? Kepada siapa yang kita ingin tuduh?? Secara logiknya, tidak lain dan tidak bukan, ia dilakukan oleh mereka yang benci kepada PAS dan juga PMIUM. Logiknya mereka yang benci kepada PAS, PMIUM dan AIUM sahaja yang berani melakukan perkara sedemikian rupa. Siapa?? Mereka boleh jadi dari kalangan Pro-Aspirasi ( parti Pro Kerajaan di peringkat Universiti) dan juga Pro-Barisan Nasional (di peringkat nasional) Tidak kiralah pelaku daripada kalangan Pelajar UM sendiri, atau orang luar. Amatlah mustahil jika dilakukan oleh penyokong PMI dan PAS. Tidak masuk akal. Sangat tidak masuk akal. Kita bukan ingin melakukan tuduhan, tapi inilah kebarangkalian yang cukup besar.-Sumber Jilfityan.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda