Menteri Besar Kelantan Darul-Naim merangkap Mursyidul-'Am Parti Islam SeMalaysia (PAS), Yang Amat Berhormat Tuan Guru Datuk Nik Abd Aziz b Nik Mat telah disenaraikan antara 50 tokoh berpengaruh di dunia Islam bagi tahun 2009...(baca di sini.....)

Kedudukan yang diiktiraf oleh dunia Islam peringkat antarabangsa ini sudah tentu menampakkan dengan jelas bahawa sosok pemimpin Islam terkini di negara kita itu membanggakan negara dan bangsa Melayu. Jelas TGNA memiliki pengaruh, aura dan kelebihan tersendiri yang dikurniakan Allah Taala kepada beliau. Putera Tuan Guru Nik Mat 'Alim kelahiran desa Pulau Melaka Kelantan ini dilantik sebagai pentadbir politik Kerajaan Negeri Kelantan sejak 1990 bila PAS memenangi PRU tahun tersebut.

Di peringkat PAS pusat, TGNA adalah Mursyidul-'Am pertama parti itu. Beliau terkenal wara', 'alim dan disegani. Satu-satu Menteri Besar yang memberi kuliah rutin (pagi jumaat) di Dataran Ilmu Kota Bharu sejak lebih 20 tahun, di samping kuliah ilmu di Masjid Pulau Melaka berhampiran rumahnya setiap malam khamis dan malam jumaat. Ketiga-tiga program tersebut merupakan jadual tetap TGNA yang dihadiri olh ribuan muridnya.

Tahniah kepad Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan rakyat negeri Kelantan Darul-Naim semoga semuanya mendapat rahmat dan berkat dari Allah Taala.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda