Pendedahan bekas Ketua Pengarang Kumpulan NST, Datuk Kadir A Jasin bahawa Perdana Menteri mempunyai 11 pegawai media mengejutkan banyak pihak walaupun ia sebelum ini bukan menjadi rahsia di kalangan pengamal media; sedangkan semasa Tun Dr Mahathir selaku PM, beliau hanya mempunyai tiga pegawai media.

Perdana Menteri melantik presiden MIC, Palanivel a/l Govindasamy aka G. Palanivel menjadi seorang lagi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, menaikkan bilangan mereka kepada lima orang.

"Memang kabinet kita besar. UK dengan 62 juta penduduk ada 23 menteri, Perancis 66 juta ada 23 menteri, Amerika 312 juta ada 12 ahli kabinet dan Switzerland lapan juta ada tujuh menteri. Kita ada 28 juta penduduk dan 30 menteri. Tidak hairanlah susah nak jumpa menteri sebab tak tahu yang mana satu," tulis Kadir Jasin lagi. (baca di sini...)

TPM: Kalau selalunya bila kenaikan harga minyak petrol dan barangan berlaku, menteri terbabit atau pihak kementerian akan membanding harga dengan negara-negara lain. ' Kita lebih murah'!..Kalau bandingkan bilangan pegawai media di sekeliling PM dan bilangan anggota kabinet kita? Kita memiliki bilangan menteri yang lebih....selain indeks kemasukan PADI, PATI, maksiat dan jenayah yang semakin tinggi.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda