Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mengakui bahawa penggunaan dakwat kekal untuk mengelak pengundian berganda, adalah kurang bermasalah daripada menggunakan sistem biometrik.

Bercakap kepada pemberita di Kuala Lumpur, pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata, walaupun biometrik adalah "sistem yang sempurna" di segi teorinya, tetapi wujud kelemahan bila diamalkan.(baca....)

Undi pos liputi rakyat M'sia di luar negara:
Semua pengundi berdaftar Malaysia yang menetap di luar negara akan dapat mengundi melalui pos tidak lama lagi. Menurut Tan Sri Abdul Aziz, SPR berharap hal ini dapat dilakukan dalam pilihan raya umum akan datang. ( baca....)

Bercakap kepada pemberita hari ini, beliau berkata, SPR sedang dalam proses meminda peraturan pilihan raya untuk membolehkan mereka berbuat demikian.

TPM: Pulak Dah! .... Lagu mana boleh jadi begitu pulak...mari kita baca ulasan ini:

Allahhurabbiiii....memang ler pengundi yang berdaftar tidak boleh dihalang dari mengundi... tetapi yang boleh dihalang adalah daripada mengundi 2 kali........apa kaitan penggunaan dakwat bagi memastikan tidak berlaku pengundian 2 kali dengan Perlembagaan Persekutuan menyatakan pengundi yang berdaftar tidak boleh dihalang daripada mengundi....fokus ler Addul Aziz oit..fokusss...orang bincang hal lain..ko leh bawa kelain plaksss...siapa pon tak nafikan yang pengundi yang berdaftar tidak boleh dihalang dari mengundi...tak there sapa halang laaa.....tetapi...yang dihalagn adalah...mengundi 2 kali...MENGUNDI 2 KALI LER PEKAKKKKKKKKKKKKKKKKKK.

.......ha, baguslah..jgn nanti menipu lagi, sudahla..sedangkn undi dkat kwsn tentera pn blh di tipu, inikan pulak undi kt kwsn luar negara..sp yg ade utk pantau pn kcli SPR, salah sebuah parti komponen be eNd wt msa ni..


0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda