Suatu waktu dulu kecoh TKM Pulau Pinang merangkap Adun Penanti terlibat dengan pecah amanah @ rasuah membabitkan kerja-kerja kuari di Pulau Mutiara itu. Media massa pro-Umno bukan sekali mengacah dan mendedah hal keburukan fe'el TKM itu. Pihak SPRM juga bertindak segera dengan menganggap sosok itu benar terlibat.

Lantas berikutnya Mohd Fairus terdesak meletak jawatan, malu dan suasana kini mengancamnya. Dia beralasan mahu menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi. Dia ditahan ditambak Johor katanya dalam perjalanan ke Pulau Singapura. BN terkejut juga dengan perletakan jawatan itu dan sudah tentu akan berlaku Pilihan Raya Kecil di Penanti! BN mula menuduh pihak PKR khasnya DS Anwar Ibrahim punya agenda tertentu.

Najib selaku ketua BN-Umno merancang BN tidak bertanding PRK Penanti. Tun Mahathir mencadangkan Umno-BN masuk gelanggang. Namun akhirnya Najib lebih masin suaranya setelah bermesyuarat: ' Kita BN tidak ikut rentak PKR, membazir wang, menyusahkan rakyat dan 'tah apa-apa"....... Ada orang kata pihak BN dah gerun nak masuk kawasan PKR tu, tambah-tambah BN dah kalah 1-4 dalam PRK yang baru lalu selepas demam PRU 12 yang belum kebah-kebah.

Kabar terbaru setelah PKR meletak calon barunya Dr Mansor Osman di PRK Penanti, ada empat lagi calon bebas mengisi borang pencalonan termasuk mantan calon bebas yang kalah di Bukit Gantang. Macam-macam menanti di Penanti.

Tapi benarkah Mohd Fairu meletak jawatan dulu kerana serabut dengan karenah media pro-BN yang sibuk menggomolnya atau kerana mahu sambung pelajarannya? Dan kenapa SPRM ikut cepat bertindaak semacam mengugut dan menakut-nakutkan beliau? Fairus jadi kambing hitam pulak dah?

1 Response so far.

  1. mungkin dituduh rasuah,
    mungkin sambung belajar, hah ha!

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda