Malaysiakini April,2: PR mengharapkan sentimen pengundi bagi menolak kepemimpinan Taib yang diselubungi dengan dakwaan-dakwaan rasuah dan salah guna kuasa, merampas tanah adat Orang Asal dan kemiskinan luar bandar sebagai pemangkin untuk membuat kejutan pada PRU DUN Sarawak ini.

najib abdul razak and taib mahmud in sarawak 190311Tengku Razaleigh Hamzah berkata jika PR berjaya menafikan majoriti dua pertiga kepada BN, ia membawa implikasi tersendiri kepada kelangsungan gabungan itu sendiri di peringkat Parlimen.

“Sudah tentu (ia mempunyai impak) kerana keadaan di bawah tentukan keadaan di atas. Oleh sebab itu, keadaan ini akan tentukan kedudukan Parlimen dan Kerajaan Pusat,” kata Ahli Parlimen Gua Musang itu.

TPM: Semua orang angkat no.1 terpacak tinggi. DA TS Taib Mahmud seorang saja yang tidak terpacak kuat, maklumlah... keyakinan beliau sudah ikut merosot terhadap sokongan rakyat. Namun selagi masih banyak spesis Tetipah atau Tipah-tipah, maka selagi itulah beliau akan cuba memacak lagi, melangkaui 30 tahun beb!

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda