Kalau kita rajin mengikuti portal seperti Tranungkite, UtaraOnline, DetikDaily apatah lagi MyKmu dan beberapa portal lain termasuk FaceBook terdapat forukmersnya yang pro-UBN sangat buruk tulisannya bila membincangkan tokoh-tokoh PR terutamanya Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul-'Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan.

Sekali-sekali terfikir apalah salah besar TGNA hinggakan dituduh macam-macam. Dia adalah sosok warga negara Malaysia yang lama di dalam politik negara kita mewakili rakyat kawasannya di Kelantan, seorang 'alim yang banyak tahu tentang politik Islam dan Melayu di Malaysia. Selain jawatan resminya sosok ini adalah pendakwah, penceramah, pengajar serta pengarang yang banyak menghasilkan kitab/buku-buku yang amat relevan bagi masyarakat Melayu Malaysia baik dalam bidang tafsir, hadis, usuluddin, syariah, tasawwuf dan sirah nabawiyyah.

Selaku Menteri Besar yang memimpin pentadbiran Negeri Kelantan hampir 20 tahun beliau istiqamah dengan prinsip dakwah secara berhikmah, perinsip kasih sayang tetapi bertegas dalam keadaan tertentu, anti kejahilan dan maksiat juga tidak takutkan cercaan orang yang mencerca berdasarkan ketaksuban emosi. Beliau telah berkhidmat baik walau terdapat aneka ancaman dan tekanan. Ternyata dia berikhlas dengan tugas yang dipertanggungjawabkan ke atas bahunya; dia adalah ulama yang lebih takut kepada Allah berbanding orang lain.

Akhir-akhir ini, (bermula pasca-PRU12 hingga akhir 2009) gocahan dari Umno-BN alias Kerajaan Pusat semakin kencang mahu meranahkan kedudukan TGNA dan PR. Berbagai karenah yang tidak sedikit menghabiskan masa, tenaga dan RM bagi melupuskan kuasa PAS dan TGNA di Kelantan.

Kita baca akbar, dari budak-budak muda Umno seperti Anuar Safian Pemuda Kelantan, Datuk Alwi Ahmad Ketua Pembangkang di DUN Kelantan hinggalah Datuk Mustafa Mohammad dan Datuk Awang Adik selaku Ketua dan Timbalan Ketua Perhubungan Umno Kelantan sering membidas TGNA, sekali-sekala dengan peluru ugutan dari SPRM. Namun bidasan malah bedilan mereka kesasar.

Meh kita baca satu posting seorang forumer pro Umno-BN yang kepalang beremosinal catatannya tentang TGNA. Sebenarnya banyak lagi yang melampau dan tidak layak untuk dicatatkan di sini. Ok lah.

Di bawah ni komen dari pencacai di forum http://ohartis.com/2009/12/panas-bila-aznil-menegur-tuan-guru-nik-aziz/#
pemuda harapan 1malaysia on Sat, 12th Dec 2009 6:14 am


Assalam1 malaysia….

aku ni selaku rakyat disini ingin bersuara..kat nik aziz yang semua orang sembah di kelantan…kenapa mahu didoakan kepada perdana menteri dato najib?..dia telah banyak melakukan perbuhan kepada 1malaysia…perdana menteri kita ibarat peganti rasul dimuka bumi ini..cuba anda lihat pelbagai tohmahan diberikan kepada dato najib tetapi beliau relaks…sebab tuhan memberikan kekuatan & kesabaran…kerana pm kita ada ciri maksum & muslim sejati yang patut dicontohi oleh segenap lapisan masyarakat dunia…sedarlah wahai umatku islam sekalian janganlah kita berbalah tentang seorang yang belum tentu tuhan janjikan syurga seperti TGNA…tak semestinya dia pandai agama dia masuk syurga….sayangilah pemimpin kita doakan pemimpin kita agar dia akan menjadi pemimpin islam yang sebenar di alaf kemodenan ini….saya amat yakin dato najib dapat melakukan peruhan kepada 1malaysia & islam yang baru yang lebih refondum & intelektual & spiritual….


sekian salam assalam 1Malaysia…
#
pemuda harapan 1malaysia on Sat, 12th Dec 2009 6:27 am

Assalam1 malaysia….

JANGAN kita lihat orang yang pandai bercakap tentang agama dia semestinya betul 100%.
katakan ada seorang pelacur yang terpaksa mmenjual tubuh kerana sesuap nasi untuk keluarganya tak kan dia nak dapat dosa kerana dia lakukan bukan dengan kerelaan hatinya…kalu dia berdosa mana keadilan…dalam asma al-husna kata tuhan maha adil?ini adilkah namanya..?tolong jawab..?
adakah semua orang pas masuk syurga ?tak semestinya…& tak juga semua orang umno jahat..rakyat hanya ditipu oleh si dajjal TGNA & anwar si peliwat sebab itu dia nak menghancurkan islam….
hadis2 di atas tidak semuanya betul 100%..& ada beberapa ayat2 al-quran perlu dikaji semula sebab kita bukan berada di zamnan dahulu kala…nabi hidup dizaman pra sejarah…kita dizaman moden….pls laa…hanya umno sahaja yang tahu kebenaran sebab itu umno sahaja yang layak memimpin malaysia..sebab itu tuhan berikan kemenangan kepada bn memerintah 52 tahun….itu sudah terbukti tuhan menyebelahi umno..bukan pas,pkr & dap..
pls la kawan2 wake up from ur dream….tengok rata orang umno tuhan memberikan kesenagan kerana manjaga rakyat dengan baik menjalankan tugas seprti yang direncanakan..insyaalah tuhan akan berikan kemengan pada pru 13..dan selamnaya pada umno…

sekian assalam 1Malaysia…

Kalau beginilah tahap minda orang Umno-BN dengan kejahilan murakkabnya, mahu juga kita sebut macam nyanyian orang tentang si Luncai yang terjun dengan labu-labunya.... biarkan... biarkan. Tulisan sedemikian sebenarnya boleh menyumbang kekufuran kepada penulisnya yang muslim, jika dia seorang penganut Islam.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda