B Bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin (Zam) berkata : Perjuangan berasaskan ideologi, terutamanya agama, tidak mengenal tolak-ansur, bersifat keras serta wajah manis mereka adalah bersifat sementara dalam menunggu kesempatan dan kuasa.

"Umno seharusnya melupakan sahaja perpaduan Melayu menerusi PAS yang sejarahnya berakar umbi perkauman dan keagamaan dogmatik, sebaliknya bersama-sama dengan rakan-rakan sejatinya dalam BN menolak sentimen kaum masing-masing," katanya dalam temubual eksklusif kepada umno-online.com. (petikan dari Malaysiakini......)

TPM: Kecelaruan pandangan beberapa orang bekas pemimpin Umno ketara benar sekarang kerana mereka melihat Umno semakin tenat. Ada yang mengatakan Umno sudah busuk hingga ke usus. Umno sedang mencari tali hayat. Umno mahai gapai apa saja demi menguat kembali kedudukannya di mata rakya.

1Malaysia tajaan PM sekarang ditolak oleh sebahagian pemimpin Umno sendiri, 1Malaysia hanya retorik bagai seorang pesakit yang berangan-angan sembuh dengan setekoh air penawar bomoh palsu. Perkasa tajaan YB Pasir Mas dikatakan akan mencacatkan lagi Umno di mata rakan dalam BN. Kenyataan Zam di atas hanyalah pandangan sang musang yang gagal mendapatkan buah ranum, lalu dikatakan buah itu masam pahit. Lebih baik ia mencari makan dengan mudah di tong-tong sampah. Kita bimbang kenyataan yang dikaitkan dengan agama itu pula boleh mencacatkan akidahnya.
gravatar

Makin kuat berkokok kerana makin hilang sokongan

a.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda