Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul-'Am PAS, Dato' Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat ketika menjawab persoalan 'ada akhbar arus perdana yang seolah-olah dipinggirkan dalam program Menteri Besar dan kesukaran mendapat maklumat tepat dari pihak kerajaan negeri dalam pelbagai isu', berkata, mereka bukannya dipinggirkan tetapi media itu sendiri yang menjauhkan diri dari berhadapan dengan kenyataan yang sebenar. Menteri Besar menjelaskan demikian pada majlis dialog dengan wartawan sempena Idulfitri di sini, malam tadi.( baca di sini...).

“Saya tahu wartawan ni pada hakikatnya menulis apa yang dilihat sendiri tetapi maklumlah bila kerja dengan akhbar milik Pusat, apa yang dibuat oleh kita serba tak kena dan susahlah mereka nak laporkan perkara sebenar.

“Saya rasa cukuplah kerja dengan mereka ni, buat kerja secara jujurlah sebab di akhirat nanti akan ditanya semua ni,” katanya lagi.

Beliau seterusnya menyatakan bahawa demokrasi di Malaysia berat sebelah dan tidak sepatutnya disokong pengamal media termasuk kaum wartawan. Bahkan, katanya demokrasi yang berlangsung di negara ini adalah ‘mengarut’ apabila teori demokrasi itu sendiri tidak sama dengan amalagan ulama untuk meraih sokongan.

.

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda