Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dikatakan terus menjadi "kesinambungan wadah kepuraan Umno dalam bersandiwara" (lihat di sini...)

Terdapat gambar Ahli Parlimen Barisan Nasional dari MIC yang memenangi PRKecil Hulu Selangor P. Kamalanathan - yang didakwanya digelar 'Ustaz Kamal' oleh perayu undi Umno semasa kempen pilihan raya kecil lalu - menyampaikan sumbangan dalam sebuah masjid. "Lebih hebat, 'Ustaz Kamal' bersama pengerusi MAIS menyerahkan khat tulisan kalimah Allah kepada salah seorang peserta.
.


TPM: Dulu tindakan AJK Surau Al-Huda di Kajang membenarkan Ahli Parlimen (wanita) Serdang, Teo Neo Ching memasuki Surau Al-Huda di Kajang telah mencetuskan rasa tidak puas hati banyak pihak, terutamanya oleh pemimpin Umno dan Barisan Nasional. Tindakan itu menyebabkan Sultan Selangor telah murka dan berdukacita. Baginda dikatakan telah mengarah MAIS supaya mengambil tindakan segera dan tegas terhadap pengurusan surau terbabit...

Selanjutnya pihak Umno mendakwa:


1. Teo Nie Ching memasuki ruang solat Surau Al-Huda.
2. Menyampaikan bantuan kepada ahli-ahli Pas.
3. Memberi 'tazkirah' kepada para jemaah..
4. Wakil rakyat terbabit dalam keadaan tidak bertudung dan hanya memakai kebaya pendek
5. Berdiri di bahagian imam ruang solat surau menyampaikan sumbangan.
6. Orang bukan Islam diharamkan memasuki masjid.

Geger serata negara akan tindakan ahli parlimen DAP itu. Kalut akhbar perdana menuduh tindakan itu ( baca di sini....), sambil mengecam pimpinan PAS yang menjadi ' Exco Agama' kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor. Banyak pihak para intelek agama dan para juhala' memberi kata-dua kepada DAP, PKR dan PAS. Tujuannya sudah tentu mahu mengharu-birukan status PR Selangor di mata rakyat, khususnya para pengundi Selangor. Maka majlis fatwa pun dirujuk, pihak JAKIM ditanya. Hasilnya jawapan TGNA Menteri Besar Kelantan dan surat pekeliling Jakim mengharuskan perbuatan orang bukan Islam memasuki masjid, isu ini tiba-tiba ' sengap' dan kebahalolan juhala' terserlah.

Alih-alih ada pula 'bukan Islam' Barisan Nasional berstatus ahli parlimen juga alias penganut Hindu alias 'Ustaz Kamal' memasuki ruang masjid, memberi hadiah frame khat bertulisan Allah sambil dikatakan ikut menyampai 'tazkirah'~~

WalAllhu a'lam bissowab. segala persoalan sukar nak dijawab!




0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda