“Sebab orang Melayu berpecah sekarang ini adalah disebabkan kerana ada yang gila...gila nak jadi Perdana Menteri. Tak peduli apa pun...dia sokong semua. Semua yang bercorak perkauman di kalangan kaum lain, dia sanggup terima dan sokong,” katanya ketika berucap pada majlis Jemputan Terbuka Perhimpunan Melayu Perkasa Kelantan dengan tema 'Perpaduan Melayu Teras Perpaduan Malaysia' di pekarangan Stesen Kereta api Pasir Mas, lebih 10,000 hadir pada ruangan yang hanya boleh muat tiadak sampai 5000 orang itu!!!



Padahal NGO yang bernaung di bawah dagu Mahathir, tambah membebankan BN. Orang Melayu sendiri tidak tergoda dengan permainan politik Ibrahim Ali dan konco-konconya. Mengapa Perkasa lembik longlai bila tindakan 'Ganyang Malaysia' oleh BENDERA memuncak di depan Kedutaan Malaysia di Jakarta. Amukan Bendera Indon hingga melumurkan najis Indon pada muka Jalur Gemilang, Perkasa maca pucat bukan main.

Beliau mendakwa, jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, maka Melayu akan hilang kuasa dan suara. Sebelum ini, Mahathir berkata kuasa politik Melayu makin lemah disebabkan mereka berpecah kepada tiga parti, iaitu PAS, KeADILan dan Umno.

Kematangan berpolitik orang Melayu mahu diperkecilkannya. Dan memang begitulah tabiat Mahathir. Logika dan rasional tidak dipedulikan kalau ia dilihat bercanggah dengan kehendaknya ( baca seterusnya di sini....).

g. TPM : Lagi sekali hasil karya Zunar diharamkan dan Zunar ditahan lagi oleh kementerian ISA pimpinan sepupu PM. Ya...hebat sekali pengaruh kartunis Zunar. Beliau menentang kezaliman Mahathir, Najib dan Rosmah, Umno-BN dan kekuncunya. Wa caya kata-kata hang Zunar! : "Sebagai kartunis, tanggungjawab sosial adalah keutamaan saya. Melalui karya kartun, saya akan terus membongkar kezaliman, rasuah dan salah laku kerajaan BN. Saya akan terus berkartun sehingga ke titisan dakwat terakhir ". Tegasnya, meskipun buku dan majalahnya diharamkan, namun kerajaan tidak boleh mengharamkan mindanya ( meh baca sini....).

0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda