Maka jadilah Isa intan terpilih bagi PRK N31 Dun Bagan Pinang. Orang-orang Bagan Pinang dan Teluk Kemang mahukan Tan Seri Mohd Isa bin Abdul Samad, mantan MB Negeri Sembilan dua dekad lebih. Tan Seri Isa juga adalah mantan Naib Presiden Umno Malaysia yang dikontrovesikan oleh Badan Disiplin Umno hingga dihukum gantung keahlian selama beberapa tahun. Dia sudah melalui hukuman 'gantung' selama 3 tahun. TS Isa adalah bekas ' banduan politik' parti Umno.

"Kita sudah ada kata putus. Seluruh bahagian Teluk Kemang sebulat suara mahu Tan Sri Isa diletakkan sebagai calon," kata Ketua Wanita Umno Teluk Kemang, Pn Rohani Yaakub. kepada Malaysiakini. (baca di sini...)

Ketua Pemuda Umno Telok Kemang, Mohd Faizal Ramli juga mahukan Isa sebagai calon bagi PRK N31 itu: "Saya tak nampak bahawa isu-isu yang menjadi rekod Isa akan menjadi satu liabiliti kepada Umno dan BN dalam menghadapi pilihanraya kecil Bagan Pinang ini," katanya (di sini...)

Kenyataan sebegitu sudah tentu menggambarkan reaksi sebahagian besar pengundi-pengundi UBN di kawasan yang terlibat. Sudah tentu juga bertentangan dengan harapan mantan PM dan Presiden Umno, Tun Mahathir Mohamed yang akhir-akhir ini nampak benar mahukan suaranya didengari ahli-ahli Umno.

Tun M memberitahu: "Tan Sri Isa sudah didapati bersalah, kalau Umno letak dia juga bermakna bahawa Umno tak ambil berat tentang kes-kes macam ini." (lagi di sini..) Malah Tun M juga berkata kalau dia Tan Seri Isa, dia akan memberitahu supaya pihak pimpinan Umno tidak memilih namanya menjadi calon untuk PRK Bagan Pinang nanti.


0 Responses so far.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen Anda